سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر امام علی(ع) را الگوی کامل بشریت خواند و بر ضرورت دفاع از ولایت تاکید کرد و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای با شجاعت و قاطعیت، مسیر امیرالمومنین(ع) را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی غدیر پژوهی و سومین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان، در کرمانشاه، گفت: همه جهان تجلی صفات خداوند متعال است و هیچ مکانی در سراسر عالم خالی از نشانه ها و صفات خدای متعال نیست.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: خداوند متعال بر اساس حکمت و رحمت خود اراده فرمود موجودی را بیافریند که خلیفه خدا در زمین باشد، چنین خلیفه ای باید ویژگی ها و صفاتی به همراه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: خلیفه خدا چون نماینده مطلق خدا در زمین است، باید ظرفیتی فراتر از سایر مخلوقات الهی داشته باشد و مظهر تمام صفات و ویژگی های خداوند متعال در جهان هستی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: ولی خدا باید از چنان ظرفیتی برخوردار باشد که دنیا و آخرت، ملک و ملکوت و عرش و فرش در ظرفیت او بگنجد، انسان باید بلند نظر و بزرگ باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از حکمت خدا به دور است که مخلوقات را بدون خلیفه رها کند و به حال خود بگذارد بدون این که هادی و راهنمایی در جهان باشد، همان گونه که اکنون نیز زمین خالی از  راهنما و خلیفه خدا نیست و امام زمان(عج) حضور دارد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با برشماری ویژگی های رهبر جامعه اسلامی، اظهار داشت: رهبر جامعه اسلامی باید فارغ از مقام و منصب دنیوی بوده و عالم و عادل باشد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) مظهر تمام صفات نیک و اسمای الهی در زمین است، امام علی (ع) دارای تمام کمالات و ویژگی های مطلوب است این صفات مطلوب امام علی (ع) را شایسته خلیفه الهی بودن می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان افزود: آرمان حقیقی هر انسانی کسب تمام صفات شایسته و نیک جهان هستی است، خدا در رگ، جان و وجود انسان ها قرار دارد و انسان باید انوار نورانی حضرت حق را به جهان منعکس نماید.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در پایان، امام علی(ع) را الگوی کامل بشریت خواند و بر ضرورت دفاع از ولایت تاکید کرد و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای با شجاعت و قاطعیت، مسیر امیرالمومنین(ع) را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha